فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین
فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین

6 راهکار برای مدیریت موثر رییس خود در محل کار

چگونه کارمند خوبی باشیم ؟ چطور میشود با مدیر بالا دست خود ارتباطی موثر داشت تا منجر به پاداش و بهره وری بیشتر گردد؟

چه خوشمان بیاید، چه نه؛ شما بیشتر ساعات بیداری خود را در محل کار میگذرانید و اگر رابطه شما با رئیستان دچار اشکال باشد، روزهای سختی را تجربه خواهید کرد.

بعضی افراد با فشار دادن دندانها روی هم و منقبض کردن عضلات سعی میکنند از فشار و استرس ارتباط با مدیر خود کم کنند اما این راه حل مناسبی نیست.

راه حل سازنده یادگیری عادتهای هوشمندانه و مهارتهای موثر است. در اینجا چند روش هوشمندانه برای کنترل موثر نه تنها رئیس خود، بلکه کسانی که شما را هدایت میکنند، آمده است.

  1. حلّال مشکل باشید، نه بوجود آورنده آن

در کار همیشه مشکلاتی وجود دارد. اما گاهی اوقات ساده ترین و بهترین راه حل برای حل یک مشکل، نادیده گرفتن آن و یا بی توجهی به آن است. در مواقعی که بین شما و مدیرتان مشکلی وجود دارد، تا حد امکان سعی کنید آن را بدون حاشیه حل و فصل کنید. همیشه یادتان باشد که در قلب مدیران، کسانی که برطرف کننده مشکلات هستند، جایگاه ویژه ای دارند.

  1. در شرایط تنش زا و بحرانی، خونسری خود را حفظ کنید و آرام باشید.

چگونه کارمند خوبی باشیم ؟ یکی از مواردی که باعث موفقیت در ایجاد رابطه با مدیران میشود، کنترل خشم و استرس است. در شرایط بحرانی که همه دچار تشویش و نگرانی و یا زمان خستگی هستند، سعی کنید معقول رفتار کنید و با موج ایجاد شده همسو نباشید.

  1. دیگران را سرزنش نکنید و همیشه پاسخگو باشید.

چگونه کارمند خوبی باشیم ؟ در واقع این شمایید که مسئول زندگی، شغل و شهرت خود هستید. اگر عصبانی یا ناکام هستید، دیگران را سرزنش نکنید. در عوض، به اشتباهات خود واقف شوید و بدنبال راهی برای بهتر شدن باشید و از بروز مجدد اشتباهات جلوگیری کنید. مسئولیت پذیری همواره یکی از ملاکهای ارزشی برای مدیران است. به یاد داشته باشید که همه ما انسانیم و میتوانیم اشتباه کنیم.

  1. مرزهایی را برای خود تنظیم کنید.

ممکن است مدیر شما وقت و بی وقت برای کار با شما تماس بگیرد و زمان آزادی نداشته باشید. اما این شما هستید که با حفظ آرامش خود و تنظیم منظم برنامه های کاری، میتوانید او را مدیریت و از خود در برابر استرس مراقبت کنید. پس بدون عذرخواهی و توجیه، مرزهای خود را با آرامش، محکم و با احترام تنظیم و اعلام کنید. اینکار قطعا حرفه ای بودن شما را نشان میدهد.

  1. رئیس خود را خوب جلوه دهید.

هر کاری لازم است برای بهبود کارها انجام دهید تا چهره رئیس شما در بین همکاران و مشتریان خوب جلوه کند. در واقع اینکار باعث بهبود روابط همکاری بین شما و مدیرتان میشود. مطمئن باشید بزرگ کردن رئیستان بین دیگران، از ارزش شما ذره ای کم نخواهد کرد؛ بلکه شما به عنوان شخصی قدرشناس شناخته خواهید شد.

  1. همواره مثبت باشید.

چگونه کارمند خوبی باشیم ؟ در هر موقعیتی جنبه های مثبت کار را درنظر بگیرید. فکر کنید، صحبت کنید، و با انرژی مثبت اقدام کنید. سعی کنید برای حل مشکلات راه حلهای منطقی پیدا کنید. این شما را به یک عضو با ارزش در تیم تبدیل میکند و شما را از دیگران متمایز می سازد.

 

راهکارهای عالی برای مقابله با همکار حسود

این ویدئو را حتما ببینید!

 

بازدیدها: 0

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *