فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین
فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین
همکار حسود

با همکار حسود چه کنیم ؟!

با همکار حسود چه کنیم ؟ آنها اصولا بهره وری را از بین می برند، روحیه تیم را خراب میکنند و باعث ناراحتی های غیرضروری در محل کار می شوند.

تقریبا همه با آنها سر و کار داشته ایم!

درباره چه کسانی صحبت میکنیم؟ همکاران حسود!

این یک واقعیت است که همه کسانی که مشکلات روحی دارند، در زندانها و یا بیمارستانها نیستند. در واقع برخی از آنها در اتاق هیئت مدیره و پشت میز کار نشسته اند.

بنابراین لازم است که با این واقعیت روبرو شویم و نشانه های همکاران ناامن را بدانیم و یاد بگیریم که چطور با آنها برخورد کنیم.

6 نشانه واضح که به شما کمک میکند، همکار حسود را بشناسید:

1)     شما یک همکار دارید که سعی می کند ظاهر شما را بد جلوه دهد.این می تواند یک همکار باشد که خطاهای شما را – هرچقدر هم کوچک – برای سایر همکاران و مدیران خود پخش می کند.

2)     مدام شما را رصد و تماشا میکند و منتظر دیدن اشتباهی از جانب شماست!

  • آنها تمایلی به کمک ندارند.

ممکن است شرایطی پیش آید که موفقیت شما وابسته به همکاری تک تک اعضای گروهتان باشد. در این هنگام اگر همکارتان مایل به کار تیمی و کمک به انجام آن کار نیست، و میخواهد که شما شکست بخورید، در واقع نشانه واضحی از حسادت را مشاهده میکنید.

  • آنها تماسشان را با شما به حداقل میرسانند

با همکار حسود چه کنیم؟

مرحله اول: خود را برای موفقیت و تمرکز بر روی کار آماده کنید.

اصولا افراد در مواجهه با همکار حسود دچار پرخاشگری، شایعات و حرف و حدیث میشوند و این کار مانع از ادامه راه برای رسیدن به موفقیت شغلی میگردد.

یک نویسنده معروف میگوید: افراد نمیتوانند شما را دیوانه کنند، اگر کلیدها را به آنها ندهید!

پس شما باید روی کارهایی که به شما واگذار شده است، تمرکز کنید و بگذارید اقداماتتان جوابگوی رفتار همکاران حسود شما باشد.

مرحله دوم: مدیر خود را درک کنید!

در اینجا یک درس شغلی بسیار مهم است: با رئیس خود آشنا شوید و بفهمید چه چیزی باعث می شود آنها عصبانی شوند.

برخی از کارشناسان حرفه ای این امر را این واقعیت می دانند که رئیس شما شغل شماست.

به سخن دیگر، کار شما پاسخگویی به تماسهای تلفنی ، پاسخگویی به ایمیلها یا تایپ اسناد به تنهایی نیست. بلکه، شغل شما مدیریت ارتباط شما با شخص مسئول است!

برای اینکار لازم است همیشه قابل رؤیت باشید. خاکستری شدن و به پیرامون و حاشیه امن پناه بردن، شما را از دید رئیستان مخفی میکند. با این کار، آماده نادیده گرفته شدن و یا قضاوت غلط خواهید شد.

بگذارید رئیستان کار کردن شما را ببیند. در غیر اینصورت به همکاران حسود اجازه خواهید داد تا تصویر غلطی از شما به مدیرتان نشان دهند.

مرحله سوم: همیشه جایی را برای یادداشتهایتان داشته باشید.

متاسفانه همکاران حسود همیشه سعی دارند از فرصتها برای بد جلوه دادن شما استفاده کنند.

پس اگر همکار حسودی دارید. سعی کنید از کارهایی که ممکن است بعدها بر علیه شما استفاده شود، یادداشت بردارید و در صورت اعتراض مدیرتان، نوشته هایتان را ارائه کنید.

مثلا اگر به مدیرتان گفته اند که شما ساعت ناهار خود را طولانی تر از حد معمول میگذرانید، میتوانید با یادداشت ساعتهای ورود و خروجتان، در صورت نیاز ، آن را به مدیرتان ارائه دهید.

مرحله چهارم: سعی کنید روحیه مثبت و شاد خود را حفظ کنید.

بدانید که اولین نفری نیستید که مورد حسادت همکارتان قرار گرفته اید. پس زیاد به رفتار او حساس نشوید و سعی کنید با لبخند از کنار آن رد شوید.

چطور باید با مدیرتان در این باره صحبت کنید؟

بدون اینکه وارد جزئیات و حاشیه ها شوید، مشکل ایجاد شده در کار را به خاطر سورفتار همکار خود بیان کنید و از او برای بهبود عملکرد خودتان راهنمایی بخواهید.

با این کار مدیران به خاطر داشتن نیرویی چون شما به خود افتخار میکند چون نشان میدهد که شما از همکار خود شکایت و گله نمیکنید. 

اگر مدیر در این رابطه اقدامی انجام نداد چه باید کرد؟

اگر به هر دلیلی مدیرتان توجه ای به مشکل پیش آمده نداشت و شما از این وضعیت ناراضی هستید. دو راه به شما پیشنهاد میشود: 1- نادیده گرفتن این موضوع و ادامه همکاری 2- تلاش برای یافتن شغلی بهتر.

در صورتی که گزینه دوم را انتخاب میکنید، حتما از شبکه های موجود برای اینکار استفاده کنید.

به همکاران سابق خود اطلاع دهید که در حال بررسی شغل بهتر هستید. در سایتها و کانالهای کاریابی عضو شوید و رزومه تان را به روز شده در آنجا ارائه دهید تا فرصتهای شغلی مرتبط به شما پیشنهاد شود.

با همکارای حسود چه کنیم؟ بیشتر بخوانید

چجوری در محل کار شاد باشیم. حتما بخونید. خیلی خوبه

 

 

بازدیدها: 0

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *