فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین
فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین
هدهانتینگ

هدهانتینگ یا شکار متخصصان ممنوع!

هدهانتینگ یا شکار متخصصان ممنوع!

 

اینروزها، با توجه به رشد فزاینده شرکتهای دانش بنیان و کسب و کارهای دیجیتال در سالهای اخیر، شاهد افزایش تقاضای استخدام هستیم. تقاضایی که اکنون چالش بزرگ شرکتها شده و هزینه های سرسام آوری را به شرکتها تحمیل میکند.

چالش استخدام نیروی متخصص؛ چرا!

هر چند تا دهه ی گذشته ، شرکتها تعیین کننده ی شرایط کار، حقوق و مزایا بودند. اما در سالهای اخیر با پدیده ی جدیدی مواجه هستیم که بی شباهت به یک بازار مزایده نیست!

به عبارتی نیروی متخصص، رزومه ی  خود را به مزایده میگذارد تا بتواند همیشه در بهترین وضعیت شغلی باقی بماند.

دلایل مختلفی باعث ایجاد این چالش شده است که ما در اینجا سعی میکنیم با نگاه دقیق، مواردی را مطرح کنیم.

  • مهاجرت نیروهای متخصص:

متاسفانه با رشد سریع نرخ مهاجرت در سالهای اخیر، بازار استخدام هر روز تنگ و تنگتر میشود و به همین جهت، رقابت زیاد. شرکتهای موفق، شرکتهایی هستند که به نگهداشت نیرو، اهمیت ویژه ای میدهند. شرکتهایی که به هر دلیل، موفق به نگهداشت و یا جذب نیرو نباشند، مجبور میشوند در این بازار رقابتی، هزینه ی بیشتری بپردازند.

  • دانش و تخصص بالا:

با توجه به دسترسی سریع و آسان به محتواهای آموزشی در بستر اینترنت، این امکان فراهم است تا هر فرد توانمندی با برنامه ریزی درست، به طور مرتب به افزایش سطح دانش تخصصی خود بپردازد.

شرکتها با توجه به منافع بالای این نیروها، حاضرند حقوق و مزایایی به نسبت بالاتر از سایر پستهای سازمانی برایشان در نظر گیرند.

  • امکان فریلنسری:

حوزه های تخصصی مرتبط با فضای دیجیتال، این امکان را دارند تا متخصصین بتوانند کارها را به صورت دورکاری و پروژه ای انجام و تحویل دهند.

آنها میتوانند، بدون التزام به قوانین شرکتها، با آزادی عملی که دارند؛ همزمان به کارهای شخصی و پروژه های مختلف بپردازند و حقوق بالایی داشته باشند.

  • کمیاب بودن نیرو:

برخی از جایگاه های شغلی به تخصص و تجربه کاری بالایی نیاز دارد و شرکتهای متقاضی گزینه های بسیار کمی برای انتخاب دارند.

البته فقط کشور ما نیست که با این مشکل روبروست. این مسئله به قدری فراگیر است که چندین سال پیش، اصطلاح “هدهانتینگ” یا “شکارچی سر” برای اشاره به آن تعریف شده.

هدهانتر کسی است که به شکار نیروهای سرآمد میپردازد و باعث جابه جایی آنها در سازمانها میشود.

 

اما برای حل این مشکل، چه باید کرد؟

از آنجایی که خوشبختانه دسترسی آسان، به دانش و علوم جدید، به کمک اینترنت فراهم شده است؛ هر فردی میتواند با تکیه بر تلاش و یادگیری و کسب تجربه و تمرین، به مهارت تخصصی مورد نیاز دست یابد.

از سوی دیگر شرکتها نیز میتوانند با تقویت واحد منابع انسانی و نگهداشت نیروی کارآمد، پس از جذب، هیچ گاه با مشکل استعفای نیرو مواجه نشوند. راه حل ما برای رفع این مشکل، با نگاهی برد – برد است. با این دیدگاه، ما شکارچی متخصصان نیستیم! بلکه کمک میکنیم تا در درجه اول، با ترغیب نیروها به کسب دانش و تخصص بالاتر، ارزش آفرینی کرده و در گام بعدی، به شرکتهایی که قدردان این نیروها هستند، کمک می کنیم تا ارتباط سازنده و همکاری مداومی بین شان ایجاد گردد.

ما به نیروهای متخصص، به عنوان شکار، نگاه نمیکنیم. بلکه متخصصان را چون گوهری ارزشمند میدانیم که در هر دکانی یافت نمیشوند. جذب متخصص در باور ما، سهم شرکتی است که قدر نیرو را میداند و بهای ارزش واقعی او را به لحاظ مادی و معنوی پرداخت مینماید.

در این دیدگاه، شرکت و نیروی حرفه ای، هر دو به نفع کافی خود میرسند و از این همکاری راضی هستند و در آن ماندگار!

اگر کارفرما هستید و برای جذب نیروی متخصص، با چالش روبرو شده اید، لطفا نگران نباشید؛ ما در کنار شما هستیم!

فاواکار با بیش از 5 سال سابقه کار تخصصی در زمینه شبکه سازی و ارتباط موثر (با تمرکز بر حوزه های مختلف آی تی و آی سی تی )، و با داشتن بانک عظیمی از رزومه های تخصصی، در تلاش است تا بتواند در این مسیر سخت، همراه شما باشد و موانع را از پیش پای شما بردارد.

 

طرح فاواتاپ (ویژه کارفرمایان)؛ شامل موارد زیر است:

  • نیازسنجی و مشاوره در قالب جلسه حضوری
  • تنظیم آگهی استخدام همراه با اعلام مزایا و حقوق پیشنهادی
  • جستجو در بانک رزومه و اعلام خصوصی و عمومی (با حفظ محرمانگی) در شبکه های اجتماعی تخصصی و مرتبط
  • غربال رزومه ها و انتخاب با توجه به نیازمندی شرکت
  • معرفی نامزدهای منتخب جهت مصاحبه و گفتگو

جهت اطلاع از جزئیات و نحوه همکاری، میتوانید در قالب ایمیل، شماره تماس خود را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت با شما در ارتباط شویم: HR@FAVAKAR.IR

 

 

بازدیدها: 319

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *