فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین
فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین

خجالتی ها در چه شغل هایی موفق ترند؟

خجالتی ها در چه شغل هایی موفق ترند؟

احتمالا با افراد خجالتی آشنا هستید. آنها به خاطر تیپ شخصیتی خاص خود در هر شغلی نمیتوانند موفق عمل کنند؛ با این وجود مشاغلی وجود دارد که این افراد بسیار درخشان در آن ظاهر میشوند. در این مقاله همراه ما باشید تا با این تیپ شخصیتی و مشاغل مناسب آنها بیشتر آشنا شوید.

شغل های مناسب برای افراد خجالتی چیست؟

مشاغل متناسب با افراد خجالتی شغل هایی هستند که با مسئله کمرویی افراد سازگار هستند. به طور کلی افراد درون گرا شخصیت های محتاطانه ای دارند که از تنهایی بیشتر از جمع لذت میبرند و ترجیح میدهند در کار خود مستقل عمل کنند و با سایرین، دایره همکاری محدودی داشته باشند.

هر شغلی مناسب افراد خجالتی نیست. مثلا کارشناس روابط عمومی، تعاملات زیادی با دیگران دارد و مناسب افراد برون گراست. افراد خجالتی با شناخت مشاغل مناسب با روحیات خود، موفق ترعمل خواهند کرد. دانستن مشاغل مناسب برای افراد خجالتی از  هدر رفتن منابعی مثل زمان، پول و تلاش جلوگیری میکند.

مشاغل متنوع و زیادی وجود دارند که اتفاقا برای افراد درون گرا و خجالتی مناسبتر هستند. این شغل ها نیاز به کسانی دارند که بتوانند به راحتی در تنهایی کار کنند و بی حوصله نشوند. در ادامه به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت.

محقق پزشکی:

افراد شاغل در این شغل، اغلب درگیر تحقیقات پزشکی در حوزه ی بیماریها و سلامت انسان اند و بیشتر وقت خود را در آزمایشگاه ها و کتابخانه ها میگذرانند. این افراد به راحتی میتوانند ساعتهای طولانی بدون ارتباط گرفتن با اشخاص، به کار مورد علاقه خود مشغول باشند و بازدهی مناسبی از خود نشان دهند.

نویسنده یا ویراستار:

اگر دقت یا مهارت نوشتاری خوبی دارید و حوصله کار کردن با دیگران را ندارید، این گزینه میتواند شغل مناسبی برای شما باشد. شما میتوانید به صورت دورکاری و بدون نیاز به محل فیزیکی خاصی، کار خود را به موقع انجام و تحویل دهید و در این شغل به صورت مستقل فعالیت کنید. تنها کافیست مطالعه و مهارتهای نوشتاری خود را تقویت کنید. ویرایش کتاب و مجلات، تولید محتوا برای سایتها و شبکه های اجتماعی یکی از مشاغل امروزی با این ویژگی هاست.

بیوشیمی دان و کار در آزمایشگاه:

فقط کافیست مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در حوزه شیمی و علوم آزمایشگاهی داشته باشید تا بتوانید به راحتی ساعتها در آزمایشگاه، فرآیندهای شیمیایی موجودات را مطالعه کنید. مطالعه در مورد سلول ها، وراثت، بیماریها و رشد موجودات، مباحث جذاب و ارزشمندی برای دوستداران این رشته میباشد که میتوانند به راحتی و به طور مستقل در آن مشغول به کار شوند.

ادمین سیستم های شبکه ای و کامپیوتری:

این شغل مخصوص کسانی است که در حوزه کامپیوتر تحصیلات مرتبط دارند. این افراد به راحتی میتواند با نگهداری و ارزیابی شبکه های کامیپوتری نیازهای شبکه ای یک سازمان را تامین کنند و در جایگاه شغلی خود از تماس غیرضروری با افراد مختلف در امان باشند.

توسعه دهنده نرم افزار:

برنامه نویسی یکی از مشاغل پردرآمد دنیای مدرن است که در آن افراد خجالتی به راحتی میتوانند پولدار شوند. این شغل نیاز به مهارت در برنامه نویسی با کامپیوتر دارد و افراد متقاضی آن باید دانش خوبی در این حوزه داشته باشند. برای استخدام در این شغل به مدرک لسیانس یا بالاتر در حوزه علوم کامپیوتر نیاز دارید.

طراح وب:

یک طراح وب، ظاهر و عملکرد صفحات وب سایت ها را طراحی میکند. افراد شاغل در این حوزه میتوانند به راحتی به صورت دورکاری خدمات مورد نیاز مشاغل را تامین کنند. برای استخدام در این شغل، نیاز به تجربه کافی در حوزه طراحی دارید.

مهندس زیست پزشکی:

یک مهندس زیست پزشکی دانش پزشکی و علمی را با تخصص مهندسی ترکیب میکند تا ماشینها، دستگاهها و نرم افزارهایی را جهت حفظ سلامت انسان توسعه دهد. برای به دست آوردن این شغل به مدرک مهندسی زیست پزشکی یا رشته های مرتبط نیاز دارید.

معدن یا زمین شناس:

یکی از مشاغل مناسب برای افراد خجالتی شغلهای مرتبط با دانش زمین شناسی است. این افراد فرآیندها و پدیده های فیزیکی زمین را مطالعه میکنند و به جمع آوری نمونه از مکانهای مختلف و تجریه و تحلیل و آزمایش روی آنها می پردازند. برای استخدام به مدرک لیسانس زمین شناسی یا معدن نیاز است.

مدیر پایگاه داده:

این شغل با استفاده از برنامه های نرم افزاری داده ها را در پایگاه داده کامپیوتری وارد و سازماندهی میکند. برای این شغل نیز به مدرک لسیانس درعلوم کامپیوتر نیاز دارید.

عکاس:

اگر دنبال شغلی در میان بعنری مشاغل برای یک فرد خجالتی هستید، عکاس شدن را در نظر بگیرید. این حرفه از دوربین های دیجیتال یا فیلم برای ضبط و بهبود تصاویر استفاده میکند. شما میتوانید برای ورد به این شغل با مدرک دیپلم دبیرستان و یک نمونه کار قوی استخدام شوید.

اکچوئر:

اگر به حوزه های مالی علاقه مند هستید و کماکان ترجیح میدهید به تنهایی کار کنید و یا با افراد کمی سروکار داشته باشید مدیریت ریسک یا اکچوئری برای شما گزینه مناسبی است. در این شغل با محاسبات عددی، داده های مربوط به مرگ و میر، بازنسشتگی، بیماری و حوادث را تجزیه و تحلیل میکنند تا ریسک و مسئولیت پرداخت های آتی ارزیابی و پیش بینی شود. این شغل در حوزه بیمه و بانک بسیار مهم و پردرآمد ارزیابی میشود.

مهندس برق:

مهندس برق یکی دیگر از بهترین مشاغل برای افراد خجالتی است. افراد متخصص در این حوزه، سیستم ها و تجهیزاتی را میسازند که انرژی الکتریکی را مهار میکند. برای تبدیل شدن به یک مهندس برق، به مدرک لیسانس مهندسی برق و تجربه در این صنعت نیاز دارید.

مهندس دریایی:

یک مهندس دریایی سیستم های کشتی هایی را که برای سفرهای رودخانه ای و دریایی ساخته شده اند، مانند سیستم الکتریکی کشتی را طراحی، پیاده سازی و نگهداری میکند. برای دستیابی به این شغل به مدرک لیسانس مهندسی دریایی، مهندسی میکانیک و یا مهندسی عمران نیاز دارید.

راننده کامیون سنگین:

یک راننده کامیون سنگین اقلام فاسدشدنی و فسادناپذیر را از یک مکان به مکان دیگر منتقل میکند. باری این شغل به مهارتهای رانندگی، گواهینامه رانندگی تجاری و گواهینامه پایه یک نیاز دارید.

مهندس الکترونیک:

مهندس الکترونیک میتواند یک سیستم موقعیت یاب جهانی برای صنعت مخابرات یا یک سیستم رادار برای دولت ایجاد و توعه دهد. برای اینکه کاندیدای ایده آل برای این شغل باشید به مدرک لیسانس و تجربه کاری در این حوزه نیاز دارید.

آشپز:

اگر به آشپزی علاقه مند باشید، میتوانید با گذراندن دوره های آموزشی تخصصی در رستوران ها مشغول به کار شوید بدون اینکه مجبور باشید با افراد زیادی سرو کله بزنید.

جنگلبان:

جنگلبان به حفاظت از سلامت جنگل ها و سایر منابع طبیعی کمک میکند. این شغل شامل درگیر شدن به فعالیتهای حفاظتی، نظارت بر کارگران و مشاوره به کشاورزان و سایر متخصصان است که فعالیت هایشان مستقیما بر اکوسیستم های طبیعی تاثیر میگذارد.

نکته آخر:

مشاغل خوب و بی پایانی برای افراد درونگرا و خجالتی وجود دارد. هر فرد متناسب با شخصیت فردی خود، میتواند مسیر شغلی مناسبی پیدا کند. هنگام انتخاب شغل مناسب، به عواملی مانند میزان همکاری مورد نیاز، سطح تعامل اجتماعی باید توجه کرد. زیرا به طور مستقیم  بر توانایی و عملکرد شما تاثیر میگذارد و از کسالت در محل کار جلوگیری میکند.

بازدیدها: 126

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *