فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین
فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین

کدام برای سازمان بهتر است؟ نیروی متخصص یا آچارفرانسه؟!

کدام برای سازمان بهتر است؟ نیروی متخصص یا آچارفرانسه؟!

 

قطعا با اصطلاح آچارفرانسه آشنا هستید؛ به کسی میگویند که توانایی انجام بسیاری از کارها را دارد. اما در عوض تخصص خاصی در هیچ زمینه ای ندارد.

به احتمال زیاد در سازمان شما هم شخص یا اشخاصی وجود دارند که به آنها آچارفرانسه میگویند. این اصطلاح اولین بار در سال 1592 میلادی برای اخراج ویلیام شکسپیر که آن زمان از بازیگری به سمت فیلمنامه نویسی تمایل پیدا کرده بود، ابداع شد. تا قرن هفدهم این اصطلاح به نوعی ستایش برانگیز بود. و برای افراد آچارفرانسه باعث افتخار بود که این لقب را داشته باشند. اما در سالهای اخیر این عبارت جایگاه قبلی خود را از دست داده است.

در این مقاله میخواهیم درباره استخدام افراد آچارفرانسه و یا متخصص بیشتر بدانیم.

اینکه کدام گزینه برای سازمان مناسبتر است کاملا بستگی به ماموریت و ماهیت سازمان دارد و مدیر منابع انسانی با توجه به نیازهای هر بخش باید بتواند بهترین گزینه را انتخاب کند.

 

مزایای استخدام نیروی آچارفرانسه:

  • مجموعه مهارتهای متنوع:

متاسفانه این تصور وجود دارد که افراد آچارفرانسه به خوبی یک متخصص، از عهده وظایف محوله برنمی آیند. اما این تصور کاملا اشتباه است. زیرا اینگونه افراد به دلیل اعتمادبه نفس و مهارت کافی که دارند، وجودشان برای شرکت موقعیت برد برد را رقم میزند. این افراد به دلیل تطبیق پذیری و مجموعه مهارتهای متنوعی که دارند، در اکثر موقعیت ها به قدر کافی، خوب عمل می کنند و اقداماتشان چاره ساز است.

  • موهبتی برای استارت آپ ها:

با توجه به محدودیت منابع مالی در اداره استارت آپ ها، نیروهای آچارفرانسه بهترین گزینه استخدام هستند. در این شرکتهای نوپا، افراد چند مهارته، به راحتی میتوانند به جای چندین نفر، به طور کارآمد کار کنند در حالیکه حقوق و هزینه های معقولتری به نسبت  چندین نیروی متخصص برای شرکت دارند. آنها میتوانند به طور همزمان با کمی برنامه نویسی، کمی مدیریت شبکه های اجتماعی و شاید بازاریابی دیجیتال، برای شروع کار در استارت آپ کافی باشند. این افراد منابع خوبی برای صرفه جویی در شرکتهای استارت آپی هستند.

  • سازگاری و انعطاف پذیری

افراد آچارفرانسه به دلیل داشتن بسیاری از مهارتها، توانایی زیادی جهت افزایش اطلاعات و مهارتهای جدید دارند. آنها پایگاه علمی گسترده ای دارند که اجازه میدهد. بتوانند در کارهای جدید و چالش برانگیز هم به قدر کافی سریع عمل کرده و خوب پیش روند. آنها اصولا توانایی انجام کارهای مورد نیاز را دارند. و هرگز درباره آنچه قرار است بعدا اتفاق بیفتد دچار استرس نمی شوند.

  • یادگیرنده بلندمدت:

افراد آچارفرانسه فقط یک چیز را یاد نمیگیرند؛ آنها چندین فرآیند یادگیری با سطوح مختلف پیچیدگی و مدت زمان را طی میکنند. و این قطعا به آنها کمک میکند. تا مهمترین مهارتی که هر فرد میتواند داشته باشد، یعنی دانستن نحوه یادگیری، را به دست آورند. آچارفرانسه ها اغلب تشنه ی یادگیری هستند. و این ویژگی در آنها مادام زنده نگه داشته میشود. به همین دلیل هم، هیچ کمبودی در دانش و امکاناتشان باقی نمی ماند.

  • مناسب برای رهبری:

یک رهبر همیشه دارای تجربه زیادی در زمینه های مختلف است. رهبری که تقریبا تمام جنبه های یک تجارت را میشناسد، قطعا نسبت به کسی که تنها با انجام یک کار در رتبه ی بالاتری قرار گرفته برتری خواهد داشت. در چنین شرایطی فرد آچارفرانسه، به خوبی در نقش رهبری جا میگیرد . فردی که با داشتن تعدادی مهارت لازم، شایسته مدیریت سایر کارمندان است.

 

مزایای استخدام نیروی متخصص:

  • تخصص ارزشمند است:

نیاز به عملکرد بسیار خوب و داشتن تخصص در یک مهارت خاص، برای تقریبا هر صنعتی در هر گروه بسیار مهم است. تخصص در یک زمینه خاص بسیار کمیاب است. و از این رو اگر به طور خاص به این عبارت اشاره کنیم، متخصصین هر حوزه، یک مزیت بزرگ نسبت به سایرین دارند.

  • کیفیت بهره وری:

از آنجایی که متخصص یک حرفه در کاری که انجام میدهد، خبره است، این تضمین میکند که اولا در کار خود بسیار سازنده خواهد بود، ثانیا کار به احتمال زیاد بی عیب و نقص است. بنابراین، استخدام متخصص یک مهارت، میتواند کل بهره وری مورد انتظار از یک شغل را افزایش دهد.

  • یک نیروی متخصص به راحتی میتواند آچارفرانسه شود:

افراد متخصص معمولا به راحتی میتوانند در هر زمینه ای کسب مهارت و دانش کنند. آنها سرشار از اعتمادبه نفس هستند و تشنه یادگیری بیشتر. تسلط در یک مهارت را میتوان با موفقیت به یک کاتالیزور برای دستیابی به دانش در مورد سایر زمینه ها تبدیل کرد. و هنگامی که فرد شروع به یادگیری بیشتر در مورد جنبه های مختلف یک موضوع میکند، به هر طریقی به یک فرد آچارفرانسه تبدیل میشود.

  • صرفه جویی در زمان آموزش و کسب مهارت:

اگر یک آچارفرانسه برای شغلی استخدام شود. که برای اطمینان از سطح کیفیت کار، به سطح خاصی از تخصص نیاز باشد. در این صورت زمان و منابع دیگیری برای آموزش او تا رسیدن به سطح مورد نیاز از تخصص و کارایی مورد نیاز است. در صورتیکه یک متخصص که مهارت مورد نظر را قبلا بدست آورده. و در آن کار خبره است، نیازی به آموزش و زمانی برای کسب مهارت نخواهد داشت.

نتیجه:

اگر به تازگی کسب و کاری را با منابع مالی محدود راه اندازی کرده اید. شما به یک نیروی آچارفرانسه نیاز دارید. تا بتواند برای کسب و کار تازه تاسیس شما بسیار مفید باشند.

با این حال برای برندهای معروف و بدون محدودیت بودجه، متخصصان گزینه مناسبتری جهت ارتقای سازمان و رشد بی رویه هستند.

 

برگرفته از مقاله انگلیسی

چطور بهترین کارجو را استخدام کنیم

بازدیدها: 0

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *