فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین
فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین

شاد بودن در محیط کار با 10 روش عملی

اگر از محل کار خود خسته شده اید و دیگر آنجا احساس راحتی نمیکنید، قبل از استعفا، این راهکارها را حتما بخوانید. ما شاد بودن در محیط کار را به شما یاد خواهیم داد.

  1. مشکلات شخصی را در کار وارد نکنید.

    باید بدانید که همه افراد در زندگی خود دچار مشکل میشوند و شما تنها نیستید. برای شاد بودن در محیط کار ، مشکلات را داخل شرکت نبرید و در با تمرکز روی مسائل کاری، به بهره وری بیشتر کمک کنید.

  2. میز کارتان را دلچسب کنید!

    احتمالا شما هم هشت ساعت در روز به کار مشغولید. این مهم است که بتوانید در محل کارتان احساس راحتی کنید. با تزئین میز و فراهم کردن وسایل دوست داشتنی در محل کار. برای خودتان حس بهتری ایجاد کنید.
    گذاشتن تصویر کسانی که دوست دارید در قاب عکسی جلوی میزتان، حس خوبی در کار ایجاد میکند. حتما امتحان کنید.

  3. ایجاد حس حمایت در محل کار!

    کارکنانی که در محل کار با همکاران خود، روابط همدلانه ای ایجاد میکنند. کمتر دچار اضطراب در محل کار میشوند. وقتی میتوانید احساسات خود را به همکاران بگویید. میزان فشار را از خود دور کرده اید و این میتواند به حفظ شادی شما در محل کار کمک کند.

  4. غذای سالم و آب زیاد بخورید!

    داشتن یک رژیم غذایی مناسب در زمان کار، در سطح انرژی و نگرش شما به کار تفاوت ایجاد میکند. اگر بتوانید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید قطعا یک قدم جلوتر از بقیه هستید.

  5. سازمان یافته عمل کنید!

    برای شاد بودن در محیط کار در زمان فشار کاری، سازمان یافته عمل کنید. با برنامه ریزی مناسب و نوشتن وظایف خود به ترتیب اولویت، از پریشان شدن ذهنتان جلوگیری کنید. این کار به حفظ اعتماد به نفس و احساس رضایت شما بسیار کمک خواهد کرد

  6. به صندلی نچسبید!

    نشستن زیاد، پشت میز کار و عدم تحرک در محل کار، علاوه بر اینکه برای سلامتی شما مضر است. به روحیه شما لطمه خواهد زد. هر چند وقت یکبار از پشت میزتان بلند شوید و در اطراف قدم بزنید. باید مراقب باشید که اینکار به تمرکز همکاران لطمه نزند

  7. سعی نکنید همکاران خود را تغییر دهید.

    شما نمیتوانید کسی را تغییر دهید. فقط میتوانید نحوه واکنش به آنها را تغییر دهید. اجازه ندهید اقدامات دیگران بر شما و شاد بودن در محل کار تان تاثیر بگذارد. فقط راه حلی برای رفع درگیریها و جلوگیری از موقعیت های ناراحت کننده پیدا کنید.

  8. به مناسبتهای مختلف به خود پاداش دهید!

    شما باید بتوانید کارهایی که انجام دادن یا تهیه آن برایتان لذت بخش است را شناسایی کنید. و هر بار خود را به یکی از آنها مهمان کنید. شام با دوستان، رفتن به سینما، خرید یک کتاب خوب، ورزش و … . همانطور که استرس در خانه، میتواند در کار شما اختلال ایجاد کند. جنبه های مثبت هم میتواند بر رفتار شما در محل کار تاثیر مثبت بگذارد.

  9. روی مسائل مثبت تمرکز کنید

    چیزهایی را که در محل کار دوست دارید. شناسایی کنید و سپس ارتباط خود را با آن بیشتر کنید. مثلا اگر از نمای پنجره اتاق کارتان لذت میبرید. چایی را در کنار آن بنوشید. هر کاری که حس خوبی برایتان در محل کار ایجاد میکند را شناسایی و انجام دهید.

  10. خلاقیت به خرج دهید.

    هر بار که در محل کار، احساس کسالت کردید. یک کار هیجان انگیز انجام دهید. بازیهای فکری، خاطره گویی، ذهن خوانی و … میتوانند به شما در شاد بودن در محیط کار کمک کند.

آگهی های استخدامی داغ برای امروز شما!

چطور مرخصی استعلاجی بگیریم؟

ما را در لینکدین دنبال کنید.

 

بازدیدها: 0

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *