فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین
فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین

چرا بیکارم و همیشه به در بسته میخورم؟!

5 دلیل برای پاسخ به این سوال که چرا بیکارم !
متاسفانه یکی از جملات پر جستجوی این روزها در گوگل همین جمله است: ” چرا بیکارم ؟ “. پاسخ این سوال و معضل بیکاری از فردی به فرد دیگر متفاوت است . اما خبر خوب اینکه هر چه مانع از استخدام شماست، میتواند برطرف شود.

در این مقاله به نکاتی خواهیم پرداخت که مانع از استخدام میشود. با ما همراه باشید.

  1. رزومه مناسب با آگهی استخدام نیست:

اکثر افراد برای بروز کردن رزومه، حوصله زیادی ندارند و ترجیح میدهند که رزومه ای جامع از تمامی مهارتهای خود نوشته و همان را به همه فرصتهای شغلی مرتبط ارسال کنند. اما یک کارجوی باهوش، هیچ گاه این خطا را نمیکند. راه حل ساه است. شما باید متناسب با آگهی شغلی و توضیحات آن، رزومه تان را بروز کنید و از کلمات کلیدی داخل آن برای مرتبط ساختن رزومه خود با شغل درخواستی استفاده کنید. در این حالت شانس پذیرفته شدن برای انجام مصاحبه به طرز باورنکردی بیشتر میشود. امتحان کنید!

  1. شما بیش از انتظار ارزیابی شده اید:

این مشکل بیشتر برای کسانی که تجربه کاری زیادی دارند اتفاق می افتد. و آن هم به دو دلیل: ممکن است کارفرما فکر کند که شما بیش از حد کار کرده اید و دیگر خلاقیت و ذوق کاری تان به اتمام رسیده است و منتظر بازنشستگی هستید. راه حل اینکه باید با ارتباط موثری که بین خود و مصاحبه گر ایجاد میکنید به او بقبولانید که منتظر سن بازنشستگی نیستید و برنامه های خیلی عالی برای 5 سال آینده دارید. ممکن است کارفرما با توجه به صحبتها و رزومه ی شما، شما را بیش از حد انتظار ارزیابی کند. به این معنا که تخصص شما فراتر از آن موقعیت شغلی است. درصورتیکه شما راغب بدست آوردن آن شغل هستید، هنگام صحبت کردن تمام دانش خود را منتقل نکنید.

باسخ به این سوال که چرا بیکارم

  1. شما کمتر از انتظار ارزیابی شده اید:

این مشکل بیشتر برای کسانی که به تازگی وارد بازار کار میشوند اتفاق می افتد. عدم دانش تجربه و دانش کافی برای احراز شغل، باعث میشود تا در مصاحبه موفق نباشید. برای رفع این مشکل شما باید در کلاسها و کارگاه های آموزشی ثبت نام کنید تا دانش و تجربه تان در زمینه درخواستی بالا رود. حتما کارگاههایی که در آن شرکت کرده اید را در رزومه ذکر کنید تا باعث شود کارفرما رزومه شما را متناسب با موقعیت شغلی درخواستی بداند.

چرا بیکارم ؟ چون…

  1. فعال عمل نمیکنید:

بعضی از افراد به محض اینکه برای چند آگهی شغلی رزومه میفرستند، دست از کار میکشند و منتظر تماس آنها می مانند. این کار را نکنید! شما باید با ورود به شبکه های اجتماعی تخصصی خود، مدام با افراد مناسب ارتباط برقرار کنید و درخواست شغلی دهید. مثلا در گروه تلگرامی فاواکار عضو شوید و آنجا فرصتهای شغلی را دنبال کنید زود ناامید نشوید. اگر میپرسید چرا بیکارم حتما در نمایشگاههای کار و سایتهای کاریابی ثبت نام کنید و رزومه بفرستید و این کار را تا پیدا کردن شغل دلخواه ادامه دهید.

  1. شما هدف خاصی ندارید:

طی صحبت های بسیاری که با کارجویان داشته ایم، متاسفانه بیشتر کسانی که شغلی پیدا نمیکنند به این دلیل است که نمیدانند چه شغلی میخواهند!! بله خیلی ساده است. وقتی شما نمیدانید برای چه شغلی تقاضا دارید، چطور کارفرما میتواند شما را برای شغلی مناسب بداند؟! پس اگر کارجو هستید و دنبال کار مناسب میگردید، روی مهارتها، استعدادها و دانش خود تمرکز کنید و مشاغلی که مورد دلخواهتان هست را شناسایی و برای احراز آنها تلاش کنید. اگر لازم است در کلاسهای آموزشی شرکت کنید تا اعتماد به نفس لازم را هنگام مصاحبه داشته باشید.

چطور یک کار خوب پیدا کنم ! همینجا کلیک کنید

 

 

بازدیدها: 208

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *