فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین
فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین

چطور یک کار خوب پیدا کنیم

چطور یک کار خوب پیدا کنیم ؟ بدون هیچ رودربایستی، باید بگوییم که پیدا کردن یک کار خوب واقعا سخت است و اگر تا الان موفق به دستیابی به آن نشده اید، اصلا خود را سرزنش نکنید.

ما اینجاییم تا به شما یاد دهیم برای پیدا کردن شغل خوب، چه کارهایی باید انجام دهید. پس ادامه مقاله را حتما بخوانید.

برای بدست آوردن شغل رویایی چه نکاتی لازم است بدانید؟

در اینجا 9 نکته طلایی درباره راههای رسیدن به موفقیت شغلی را به شما میگوییم.

  1. شبکه های تخصصی و آنلاین اجتماعی را امتحان کنید.

مثال خوب در این حوزه لینکدین و گروه تلگرامی فاواکار است. در این شبکه های اجتماعی شما با متخصصان حوزه های مرتبط با شغل خود در ارتباطید و میتوانید از تازه ترین درخواستهای شغلی باخبر شوید. سعی کنید در مباحث گروهی و تخصصی شرکت کنید و نظر کارشناسی خود را به اشتراک بگذارید. در این صورت شما در این شبکه ها شناخته شده و جلب توجه خواهید کرد و این موضوع در بدست آوردن شغل مناسب قطعا به شما کمک خواهد نمود.

  1. با دوستان و آشنایان خود موضوع را درمیان بگذارید.

اگر بدنیال یافتن شغل مناسبی هستید، حتما از دوستان و آشنایان خود در این باره کمک بخواهید. واقعیت این است که اکر شرکتها ترجیح میدهند، کارجوی شناخته شدده و معرفی شده را به جای کارجوی غریبه در شرکت استخدام کنند. شما میتوانید با سپردن درخواست خود به دوستان، زودتر از دیگران از فرصتهای شغلی باخبر شوید و این شانس شما را برای استخدام افزایش خواهد داد.

اصولا شرکتها از کارجویان معرفی شده توسط کارکنان خود، کمتر آزمونهای استخدامی میگیرند و راحتتر آنها را استخدام میکنند. پس شانس خود را از دست ندهید و حتما کار خود را به نزدیکانتان بسپارید.

چطور یک کار خوب پیدا کنیم

  1. به درخواستهای داخل آگهی اکتفا نکنید.

اگر مایل به استخدام در شرکت خاصی هستید و به آن شرکت علاقه ویژه ای دارید، رزومه خود را بدون اینکه منتظر انتشار آگهی مرتبط از جانب آن شرکت باشید، حتما برایشان ارسال کنید و در متن ایمیل حتما از ابزار علاقه خود نسبت به همکاری با آن شرکت بنویسید. شرکتهایی که در چند ردیف شغلی استخدام میکنند، اصولا بازه بیشتری برای استخدام کارجویان با موقعیت های شغلی دیگر دارند و شما میتوانید صرف نظر از نبود درخواست مرتبط با تخصص خود، برای آنها رزومه ارسال کنید و منتظر پاسخ آنها باشید.

  1. ذهن خود را باز کنید و موارد جدید را جستجو کنید.

امروزه به دلیل تغییراتی که در دنیای دیجیتال و شغلها به وجود آمده، صدها عنوان شغلی جدید ممکن است وجود داشته باشد که شما اصلا از آن باخبر نباشید. مثلا طراح کاربری، هکر رشد، تولیدکننده محتوا و … عناوین شغلی جدیدی هستند که ممکن است شما با تخصص و دانشی که دارید بتوانید در کوتاه مدت، با طی دوره های آموزشی مرتبط در این شغلها موفق عمل کنید. این شغلها به دلیل تازه و غیرسنتی بودن شان، بازار کار بسیار خوبی دارند و رقابت در آن بسیار کمتر از شغلهای دیگر است. پس برای بدست آوردن شغل مناسب، دیدتان را گسترده تر کنید و به موقعیت های جدیدی فکر کنید که تا به حال حتی اسمشان را هم نشنیده اید.
چطور یک کار خوب پیدا کنیم ؟

  1. خود را به بهترین نحو معرفی کنید!

رزومه اولین دریچه معرفی شما به کارفرماست. متاسفانه خیلی از افراد از اهمیت نوشتن یک رزومه خوب غافل اند و فکر میکنند که تنها مصاحبه حضوری است که در آن میشود تخصصها و مهارتها را نشان کارفرما داد. حتی عده ای از این هم فراتر میروند، و در مصاحبه حضوری هم معرفی خود را جدی نمیگیرند و فکر میکنند که کارفرما باید آنها را در هنگام کار کردن، ارزیابی کند. چه دلمان بخواهد چه نخواهد، ما در رزومه و سپس مصاحبه به کارفرما معرفی میشویم و کارفرما با معرفی ای که از خود میکنیم، ما را خواهد شناخت. پس نسبت به نوشتن رزومه وسواس به خرج دهید. فونت و اندازه قلم، حاشیه کاغذ، قالب رزومه ، فایل پی دی اف شده، عدم تناقض گویی در متن رزومه، همه و همه باید به دقت نوشته و بازبینی شود.

  1. دوره کارآموزی را امتحان کنید!

اگر علاقه مند به موقعیت شغلی خاصی هستید و دوست دارید در آن پوزیشن کار پیدا کنید، اما مهارت و دانش لازم و یا اعتماد به نفس کافی را برای بدست آوردن آن شغل ندارید، حتما از دوره های کارآموزی که شرکتها ارائه می دهند استفاده کنید.

علیرغم سودجویی بعضی از شرکتها مبنی بر عدم پرداخت حقوق (حداقل حقوق) و به کارگیری تمام وقت نیرو، ما معتقدیم که حداکثر شما میتوانید یک ماه بدون حقوق در شرکت کار کنید و اگر علاقه مند به ادامه همکاری بودید و تفاهم برقرار بود، با دریافت مبلغی به عنوان حقوق،  هرچند کم، به کار خود ادامه دهید.

کارآموزی برای شما فرصت مناسبی جهت کسب تجربه و دانش مهیا میکند و از این نظر آینده شغلی بسیار خوبی را برایتان رقم خواهد زد.

  1. با تیم ها و آژانسهای کاریابی در تماس باشید.

در صورتیکه زمان زیادی صرف پیدا کردن شغل نموده اید و نتیجه دلخواه را بدست نیاورده اید و خسته شده اید، چطور یک کار خوب پیدا کنیم ؟ خیلی ساده است میتوانید رزومه خود را به آژانسهای کاریابی مثل فاواکار، ارسال کنید و از کارشناسان آنها بخواهید تا شغلهای مرتبط با شما را معرفی کنند و از این طریق موقعیت های بیشتری را برای بررسی بدست آورید.

اگر میپرسید: چطور یک کار خوب پیدا کنیم

  1. نمایشگاه های کار را از دست ندهید!

شرکت در نمایشگاه های کار میتواند راهگشای شما در دستیابی به مشاغل مدنظر خود در شرکتهای بزرگ باشد. شرکتها برای مصاحبه و آشنایی با شما در نمایشگاه حضور دارند پس در نمایشگاهها حضور یابید، رزومه پر کنید. مصاحبه شوید و از غرفه ها اطلاعات تماس دریافت کنید. با این کار پس از اتمام نمایشگاه، میتوانید با ارسال ایمیلی، نتیجه مصاحبه خود را پیگیری کنید.

  1. رئیس خودتان شوید!

چطور یک کار خوب پیدا کنیم ؟ هیچ چیز به اندازه کار کردن برای خود به انسان احساس لذت و غرور نمیدهد. درست است که کارآفرینی و شروع به کار به صورت مستقل، ریسک و خطر بالایی دارد و برای خیلی از کارجویان ترسناک است، اما اگر ایده و پشتکار خوبی دارید زودتر دست به کار شوید و قدمهای خود را برای رسیدن به هدف بزرگ شغلی بردارید. به یاد داشته باشید که حتی اگر در شغل خود شکست بخورید، باز هم رزومه خوبی از تجارب خواهید داشت که قابل ارزش و قدردانی است.

چرا استخدام نمی شوم؟

برای مشاهده بهترین فرصتهای شغلی کلیک کنید
در لینکدین ما را دنبال کنید

 

بازدیدها: 23

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *