فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین
فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین

چرا استخدام نمیشوم؟ یا چرا استخدام نیست !

چرا استخدام نیست ؟ احتمالا برای شما هم پیش آمده که کسی بگوید من هر کاری میکنم، جایی استخدامم نمیکنند و یا اینکه کار پیدا کردن سخت است و برای تخصص من هیچ کاری پیدا نمیشود.

ممکن است شما مصاحبه های زیادی انجام داده باشد، اما در همه آنها ناموفق عمل کرده باشید. بازار گرم بیکاری، شرایط شغلی نامناسب و تقاضای بیش از حد برای یک شغل مناسب، از مواردی است که شانس موفقیت شما را برای پیدا کردن شغل مناسب، کاهش میدهد. اما این شرایط برای همه یکسان است. پس چطور میشود که کسی به راحتی کار پیدا میکند و دیگری نه!

با ما همراه باشید تا 10 دلیل ممکن اینکه چرا استخدام نمیشوم یا چرا استخدام نیست را با هم مرور کنیم:

  1. شما فعال نیستید!

اگر نشسته اید تا شغل مناسب، مثل هلوی پوست کنده به شما تقدیم شود، قطعا بیکاری برازنده شماست. ناراحت نشوید!

در واقع این شما هستید که با فعالیت در شبکه های حوزه تخصصی و فعال بودن و دنبال کردن فرصتهای شغلی و باخبر شدن از آخرین تغییرات شرکتها، میتوانید به شغل مناسب خود دست پیدا کنید. در غیر اینصورت، هیچکاه به موفقیت نخواهید رسید.

پس با انرژی و انگیزه، خود را لایق موقعیت های شغلی مناسب بدانید و برای باخبر شدن از آنها تلاش کنید. اگر فکر میکنید که دنیا پر از بی عدالتی است و مشاغل خوب بدون پارتی بازی پیدا نمیشود، پس محترمانه باید به شما بگوییم: متاسفانه؛ شما یک بیکار باقی خواهید ماند!

  1. شما بی ذوق و شوق هستید!

اگر در مصاحبه شغلی، خیلی سرد و بی ذوق، با مصاحبه کننده رفتار کنید و از شنیدن توضیحات راجع به کار برانگیخته و هیجان زده نشوید؛ مطمئن باشید که این حس به مصاحبه گر شما منتقل خواهد شد و او را از استخدامتان منصرف میکند.

مهارتها و دانش لازم همیشه قابل یادگیری هستند؛ اما شوق و ذوق را نمیتوان به زور در افراد ایجاد کرد. به همین خاطر همیشه در رزومه یا زمان مصاحبه از شوق تان برای به دست آوردن آن شغل صحبت کنید و با اشتیاق به کارفرما بگویید که در صورت استخدام چه کارهایی میتوانید انجام دهید.

  1. به خوبی خود را توصیف نمی کنید!

متأسفانه برخی از افراد، توصیف مناسب از خود را مترادف با اغراق و خودبزرگ بینی می دانند و به همین خاطر در زمان مصاحبه، از دستاوردها، مهارتها و دانش حرفه ای خود، به درستی تعریف نمیکنند. شما باید بدانید که جلسه مصاحبه برای معرفی و آشنایی با مهارتها و دستاورهای شماست پس بدون تعارف و فروتنی از خود تعریف کنید (البته تا جایی که به خودبزرگ بینی متهم نشوید!)

چرا استخدام نمیشوم ؟

  1. رزومه شما توصیف مناسب و کاملی از شما نیست!

اولین نگاه کارفرما به شما از طریق رزومه شکل میگیرد. اگر رزومه شما ناقص، سطحی و بدون موارد ارزشمند از سوابق کاری شما باشد، مطمئنا به مرحله مصاحبه حضوری نخواهید رسید. پس یادتان باشد، که نوشتن یک رزومه خوب، به اندازه موفقیت در مصاحبه شغلی، ضروری است.

  1. شما درباره شرکت جدید هیچگونه اطلاعی ندارید!

اینکه قبل از مصاحبه شما به تحقیق درباره شرکت جدید بپردازید، شوق، پیگیری و فعال بودن شما را به کارفرما ثابت میکند. عدم شناخت شرکت، مدیرعامل و یا ماموریت های کلی آن، شما را فردی بی اطلاع و بدون انگیزه نشان میدهد.  شرکتها اصولا افرادی را انتخاب میکنند که علاقه مند به کار باشند و برای آشنایی، سری به سایت آن زده باشند. پس بدون معطلی، قبل از رفتن به جلسه مصاحبه، نام شرکت را در گوگل جستجو کنید و اطلاعات کلی و جامعی را درباره آن کسب کنید. این کار به موفقیت شما بسیار کمک میکند.

چرا استخدام نمیشوم ؟ چون…

  1. حق و حقوق زیادی را در جلسه مصاحبه مطالبه میکنید!

اگر استخدام نمیشود، حتما یک جای کار میلنگد. شاید حقوق بالاتر از انتظاری را مطالبه میکنید. به طوریکه کارفرما از شما میترسد. مثلا دیرتر آمدن به سر کار، مرخصی های زیاد و … این گونه افراد قطعا پس از استخدام، خواسته های بیشتری نیز مطالبه میکنند و این زنگ هشداری است که اصولا کارفرمایان از آن به آسانی عبور نمی کنند.

  1. شما تخصص و صلاحیت لازم را ندارید!

اینکه شما تحصیلات مرتبط با شغل رویایی خودتان را دارید، دلیل کافی برای بدست آوردن شغل مناسب نیست. باید بر مهارتها و توانمندی های خود بیفزایید تا لایق بدست آوردن آن شغل شوید. ممکن است در ابتدا کاری پایین تر از شغل دلخواهتان بیابید اما باید صبور باشید و پله ها را یکی یکی طی کنید.

  1. شما به شبکه همکاران خود متصل نیستید!

دوری از شبکه های اجتماعی مرتبط با تخصص شما، باعث آگاهی کمتر شما به موقعیت های شغلی مناسب نسبت به دیگران میشود. پس تا میتوانید در شبکه های اجتماعی تخصصی که مربوط به حرفه و دانش شماست، حضور داشته باشید. در کنفرانسها، سمینارها و تجمعات گروهی حاضر شوید و از آخرین اخبار مرتبط با زندگی حرفه ای تان مطلع باشید.

چرا استخدام نمیشوم ؟ چون…

  1. شما دوست داشتنی نیستید!

با وجود رعایت همه موارد فوق باز هم ممکن است شما شانس زیادی برای استخدام نداشته باشید. استخدام شما تماس مستقیمی با برداشت مصاحبه کننده از شخصیت شما دارد؛ پس برای بهبود این موارد، حتما از کتابهای روانشناسی مرتبط استفاده کنید و آموزش لازم را برای برقراری یک ارتباط موثر کسب کنید.

  1. نمی­دانید ایراد کار از کجاست!

ممکن است شما علت عدم استخدام خود را تا الان متوجه نشده باشید و به همین خاطر بارها و بارها این موقعیت بد را تجربه کنید. اگر اعتماد به نفس کافی دارید و میتوانید به نقاط ضعف خود واقف شوید، وقت خوبی است که از مصاحبه گر خود علت عدم قبولی را جویا شودید. این کار با وجود سختی اش، اما نکات ارزشمندی را به شما خواهد آموخت و میتواند از تکرار اشتباه تا حدی جلوگیری کند.

 

این فرصت شغلی برای شماست!

در لینکدین ما را همراهی کنید

بازدیدها: 46

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *