فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین
فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین

10 دلیل خوب برای دادن استعفا از محل کار

دلیل استعفا یکی از سوالاتی است که بعد از اعلام استعفا همیشه از شما میپرسند. چرا میخواهید استعفا دهید؟ برای استعفا دلایل موجه ای وجود دارد که ما به آنها در آدامه اشاره میکنیم.

  1. شما یک کار جدید پیدا کرده اید!

بهترین دلیل برای ترک شغل این است که کار بهتری پیدا شده باشد. پس قبل از ترک کار، مطمئن شوید که همه اقدامات لازم را برای شروع به فعالیت جدید فراهم کرده اید.

  1. از شغل خود متنفر هستید!

این دلیل خوبی برای ترک کار است، اما مراقب باشید که هیجان زده و بدون فکر عمل نکنیدو برای ترک کار خود، زمان بندی مناسبی داشته باشید تا برای یافتن شغل جدید دچار مشکل نشوید.

  1. بیماری!

ممکن است شما یا یکی از اعضای خانواده، دچار بیماری شود به گونه ای که ادامه فعالیت در شغل امکان پذیر نباشد. در این وضعیت حتما بیمه درمانی و سایر مزایایی که برای بیماران اختصاص داده میشود را در نظر بگیرید تا بتوانید از آنها استفاده کنید. در بسیاری از مواقع شما میتوانید از مرخصی استعلاجی به صورت مدت دار استفاده کنید.

  1. سختی محیط کار!

ممکن است فضای شرکت شما به گونه ای باشد که انرژی زیادی از شما بگیرد و حس خوبی به شما ندهد. وجود مدیران و همکاران ایرادگیر و بداخلاق، روحیه شما را به طرز بسیار چشمگیری خراب میکند. اگر بعد از امتحان کردن گزینه های ممکن، همچنان این فضا برایتان سنگین است، میتوانید به ترک کار فکر کنید.

  1. مغایرت کار با برنامه ریزی و اولویت بندی شما

ممکن است به دلایلی برنامه ریزی های شخصی و روزانه شما با کار فعلی تان هماهنگ نباشد. مثلا نگهداری از فرزند و یا رفتن به کلاسهای آموزشی تداخل زمانی با کارتان ایجاد میکند. در این گونه مواقع اگر هماهنگی لازم با مدیر واحد برقرار نشود، ترک کار گزینه معقولی به نظر خواهد رسید.

  1. رفتن به دانشگاه

ممکن است شرکت در کلاسهای دانشگاهی و انجام تکالیف مربوط به دروس آن، مانع از حضور شما در محل کار فعلی باشد. در اینجا اولویت با درس و دانشگاه است. شما میتوانید پس از اتمام دوره، مجدد به شغل مرتبط با تحصیلات خود دست یابید.

  1. تصمیم به تغییر شغل

در بسیاری از مواقع ماندن در یک شغل حس یکنواختی و روزمرگی به افراد میدهد. در این صورت ممکن است شما به فکر تغییر شغل بیفتید که فکری کاملا منطقی است. ممکن است دیگر نخواهید مسافرتهای کاری را ادامه دهید. در این موقع بهترین تصمیم تغییر شغل است.

  1. جابه جایی

ممکن است شما به دلیلی، مجبور به مهاجرت و یا جابه جایی به منطقه دیگری باشید و در این حال دیگر نتوانید مثل گذشته در محل کار خود حاضر شوید. در این مواقع، یکی از راه حلها انجام دورکاری است. اگر مدیرتان موافق این موضوع باشد شما میتوانید همچنان در موقعیت شغلی فعلی خود باقی بمانید. در غیر اینصورت باید تصمیم به ترک کار بگیرید.

  1. پیدا کردن یک شغل تمام وقت

اگر در حال حاضر شغلی پاره وقت دارید و بنا به زمانبندی خود میتوانید شغلی تمام وقت داشته باشید، میتوانید شغل فعلی خود را ترک کنید و به کار تمام وقتی که به شما پیشنهاد شده است فکر کنید.

  1. به حرف دل خود گوش کنید!

بهترین راه برای تصمیم گیری درباره ترک کار، گوش کردن به حرف دل است. اگر احساس میکنید که ترک کار فعلی تان حس بهتری در شما ایجاد میکند، حتما به آن گوش دهید.

چطور یک کار خوب پیدا کنیم

موقع استعفا چی توی نامه استعفا بنویسیم

 

 

بازدیدها: 0

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *