فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین

چطور استخدام گوگل شویم؟

وبلاگ , استخدام

۱۴ تیر ۱۳۹۹ 1666 بازدید
فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین

چطور استخدام گوگل شویم؟

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که چطور در شرکت گوگل استخدام شویم ؟ اصلا چرا سالیانه بیش از دو میلیون نفر برای استخدام در شرکتهای زیرمجموعه گوگل (که در 40 کشور قرار دارد)، متقاضی اند؟ با بررسی هایی که انجام شده، شرکت گوگل یکی از 100 شرکت برتر از دید سایت Fortune است و یکی از غولهای فناوری دنیا به حساب می آید. این شرکت یکی از گزینه های بسیار جذاب برای برنامه نویسان و اهالی فناوری است چرا که علاوه بر فرصتی که برای کسب تجربه کارکنان این شرکت فراهم میکند، مزایا و تسهیلات بسیار خوبی برای کارکنان خود قائل است که باعث میشود افراد زیادی آرزوی کار کردن در آن را داشته باشند.

استقبال زیاد متخصصان برای همکاری با این شرکت، باعث شده تا مراحل استخدامی این شرکت تا حد زیادی پیچیده و سخت باشد.

گوگل برای استخدام افراد چند فاکتور اساسی دارد و این فاکتورها را با روشهای مختلف به آزمون میگذارد:

ویژگیهای مورد نظر گوگل برای استخدام افراد:

  1. افراد دارای بالاترین و بهترین سطح هوش، مهارت و استعداد
  2. افراد معرفی شده توسط یکی از اعضا و یا مدیران شرکت گوگل
  3. افراد دارای بهترین نقش و عملکرد و توانمند در فعالیت در قسمت های جدید و تعریف نشده
  4. افراد با توانایی بالا در رهبری و مدیریت تیم

اگر به دنبال استخدام در شرکت گوگل هستید همین حالا در سایت استخدام گوگل وارد شوید و مراحل ثبت نام را طی کنید. در این سایت شرایط استخدام گوگل و اطلاعات لازم درباره مشاغل مختلف در آن، آورده شده است.

شما میتوانید پس از خواندن شرایط احراز شغل مورد نظر خود، به شرط داشتن مدارک و تخصص لازم برای آن، روی دکمه Apply در بالای فهرست شغل های مورد نیاز گوگل کلیک کرده و فرم استخدامی را پر و برای گوگل ارسال کنید. بخش نوشتن نامه هم در این فرم مجازی مشاهده می‌شود که پرکردن آن اختیاری است؛ اما توصیه می‌شود آن دسته از افرادی که به‌طور جدی تصمیم به کار در گوگل دارند، آن را هم پر کنند و دلایل خود را از گرفتن شغل مدنطر بیان کنند. درواقع، گوگل سالانه تعداد زیادی درخواست شغل از افراد خبره دریافت می‌کند و شاید این نامه بتواند تمایز خوبی بین درخواست‌دهندگان ایجاد کند. ناگفته نماند درباره رزومه هم باید نکاتی رعایت شود.

گام به گام تا استخدام در گوگل:

گام اول: ارسال رزومه

چطور یک رزومه خوب برای گوگل بنویسیم؟

اگر میخواهید در گوگل استخدام شوید، حتما باید یک رزومه خوب و مناسب با فرصت شغلی معرفی شده داشته باشید. پس قبل از نوشتن، به این نکات توجه کنید:

  • رزومه خود را مطابق با اصول رزومه نویسی تنظیم کنید و در آن فقط به دانش و مهارتهای مرتبط با شغل درخواستی اشاره کنید.
  • اگر کارهای پژوهشی و علمی انجام داده اید و یا مدیر یک کار پژوهشی بوده اید، حتما آن را ذکر کنید و نکات کلیدی آن را برجسته کنید.
  • اگر رهبری تیمی را به عهده داشته اید حتما اندازه تیم و دستاوردهای آن را ذکر کنید.
  • اگر تجربه کاری کمی دارید و تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده اید، درباره پروژه های دانشگاهی تان مطالبی بنویسید.
  • سعی کنید رزومه خود را کوتاه، جامع و مفید بنویسید.

گام دوم: مصاحبه و آزمون در گوگل

برای استخدام در شرکت گوگل، متقاضی باید چند مرحله را طی کند. مصاحبه تلفنی و متعاقبا حضوری یکی از مراحل استخدامی است.

در این مرحله مصاحبه گر، زمینه های توانایی شناخت و دانش عمومی، رهبری، دانش مرتبط با شغل مدنظر و سازگاری متقاضی با فرهنگ عمومی کار در گوگل را می­سنجد.

در سال‌های پیشین، آزمون استخدامی گوگل سؤالاتی مانند اینکه «چند تیونر پیانو در جهان وجود دارند» را شامل بود. هدف از طرح این سؤالات را می‎توان بررسی میزان خلاقیت، قدرت حل مسئله و استدلال فرد بیان کرد؛ اما در سال‌های اخیر، سؤالات اندکی عجیب‌تر شده‌اند که متناسب با نوع شغل مدنظر فرد متفاوت خواهند بود.

گام سوم: بررسی

ممکن است بعد از مصاحبه چند هفته ای طول بکشد تا به شما نتیجه را اعلام کنند. چون آنها باید بهترین گزینه را انتخاب کنند و اطلاعات او را برای بررسی و تصمیم نهایی مدیر ارشد منابع انسانی ارسال کنند.

گام چهارم: تحقیقات گوگل

اگر تصمیم مراحل بالا را به درستی طی کردید، به مرحله آخر یعنی مرحله تحقیقات گوگل میرسید. در اینجا گوگل اقدام به جمع آوری مدارک و تاییدیه های تحصیلی شما و همچنین تماس با کارفرمایان قبلی تان میکند تا مدارک مورد نیاز برای استخدام را جمع آوری کند.

سخن آخر اینکه برای استخدام شدن در گوگل شاید آموخته های دانشگاهی تنها به درد شما نخورد . بلکه مهارت حل مسئله، رویارویی با چالش و مدیریت زمان است که شانس شما را برای استخدام در گوگل افزایش میدهد.

چطور یک کار خوب پیدا کنیم؟

 

 

بازدیدها: 75

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *