فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین
فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین

چطور همکار خوبی باشیم ؟

در این مقاله 11 راهکار عالی برای اینکه چطور همکار خوبی باشیم ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید!

اگر در شرکتی مشغول به کار هستید حتما برایتان پیش آمده که رفتارهای مختلفی از همکاران خود ببینید. مثلا یکی آرام، خجالتی و وظیفه شناس است اما دیگری پرسر و صدا و پرانرژی است. مهم این است که بتوانیم در هر محیطی با رفتارهای مختلف سازگار باشیم و بدون داشتن حاشیه، به بهره وری بیشتر کمک کنیم.

  1. به همکار خود کمک کنید.

اگر فرصت اضافه دارید، حتما از آن استفاده کرده و به همکار خود کمک کنید. مثلا تصحیح نامه تایپ شده، همفکری برای ارائه پروپوزال، و یا هر کمکی که از شما ساخته است. همیشه به یاد داشته باشید که ممکن است روزی شما هم به کمک همکار خود نیاز داشته باشید.

  1. از همکار خود حمایت و پشتیبانی کنید.

اگر همکار شما در مسابقه ای شرکت کرده و یا قرار است در سمیناری سخنرانی کنید، نمایشگاه نقاشی به راه انداخته و یا هر اقدام شخصی دیگری کرده است، حتما به عنوان حامی در آن برنامه حاضر شوید و او را تشویق کنید. اینکار همدلی شما را در محیط کار افزایش می دهد.

  1. تمام تلاش خود را برای بالا بردن تیم تان انجام دهید.

باید بدانید که هر تلاشی برای بهبود کار در تیم خود انجام میدهید، نهایتا به بالا رفتن جایگاه خود و موفقیت تیم تان کمک کرده اید. پس از هیچ تلاشی در این راه دریغ نکنید. مطمئن باشید که مدیرتان تلاش های شما را خواهد دید. یادتان باشد که اعتبار شما به اعتبار تیم تان بستگی دارد.

  1. به هر بهانه ای جشن بگیرید.

اگر تولد همکارتان است و یا او به تازگی پروژه ای را به اتمام رسانده، برایش جشن بگیرید و از او تقدیر کنید.

  1. به تماسهای تلفنی و ایمیلهایتان سریع پاسخ دهید.

مطمئنا هیچ کس دوست ندارد برای گرفتن پاسخ ایمیل خود روزها منتظر بماند. همینطور هیچ کس دوست ندارد برای تماس تلفنی خود ساعتها منتظر بماند. پس تا میتوانید با دقت و سریع به تماسها و ایمیل ها پاسخ دهید. اینکار به شدت در روابط کاری با همکراان تاثبیر مثبت میگذارد. حتما امتحان کنید.

  1. در جلسات کاری، با تمام حواس خود حضور داشته باشید.

هیچ چیز بدتر از این نیست که در جلسه کاری، مدام گوشی خود را چک کنید و یا در لب تاپ خود چیزی را جستجو یا تایپ کنید. این یعنی شما برای جلسه و اعضای شرکت کننده در آن احترام ویژه قائل نیستید و حواستان جایی دیگر است. حتما قبل از شرکت در جلسه، گوشی خود را بی صدا کنید و در طول جلسه با آن مگر در مواقع ضروری کار نکنید.

چطور همکار خوبی باشیم ؟

  1. نظرات را صادقانه ابراز کنید.

اگر همکار شما درباره پروژه یا کاری، از شما نظر میخواهد، صادقانه هر آنچه به ذهنتان میرسد را به او بگویید. لازم نیست بی ادبانه صحبت کنید یا خشن باشید.

فقط کافی است شفاف باشید، و انتقاد خود را با دادن پیشنهاداتی جایگزین مطرح کنید. اینکار باعث میشود تا کار همکارتان بهتر از قبل شده و او از شما قدردان باشد. خوب است که خودتان هم از نظرات دیگران حتما استفاده کنید.

  1. به موقع کار کنید و به زمان دیگران احترام بگذارید.

حتما کارهایی که باید انجام دهید را با برنامه ریزی در زمان مقرر انجام و ارائه دهید. اگر باید در جلسه ای شرکت کنید، راس ساعت مقرر، حاضر شوید و بدانید که اینکار شما را وقت شناس نشان خواهد داد.

اگر قرار است دیر در محل کار حاضر شوید، حتما به تیم و مدیر خود اطلاع دهید تا بتوانند در غیاب شما، کارهای عقب افتاده را انجام دهند.

  1. پرونده ها و فایلهای خود را سازمان یافته و مرتب نگهداری کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که مرتب کردن فایلهای داخل کامپیوتر و یا آرشیو، نظم فکری و قدرت سازمان دهی شما را به همکاران نشان میدهد؛ پس تا میتوانید فایلهای خود را به صورت دسته بندی و طبقه بندی شده نگهداری کنید تا مراجعه به آنها راحتتر باشد.

با اینکار شما میتوانید در مواقع ضروری، در اسرع وقت، مدارک و فرمهای مورد نیازتان را به سرعت پیدا کنید و به مدیر خودارائه دهید.

  1. وسایل و ابزار ضروری را همیشه در کشوی خود داشته باشید.

وسایلی مثل قرص سردرد یا سرماخوردگی، سوزن و نخ، دکمه، شربت سینه و … وسایلی هستند که ممکن است همکاران شما در طول ساعات کاری به آن نیاز پیدا کنند. اگر این وسایل همراه شما باشد، و شما به همکار خود کمک کنید، این کار شایسته تقدیر است. شما با اینکار فردی سخاوتمند و حلال مشکلات در بین همکاران خواهید بود.

  1. شنونده خوبی باشید.

گاهی اوقات شما فقط با یک شنونده خوب بودن، میتوانید همکار خوبی باشید. به درد دلها، نقطه نظرات و پیشنهادات همکار خود به خوبی گوش دهید و نشان دهید که صحبتهای او برای شما ارزشمند است.

 

شاد بودن در محیط کار با 10 روش عملی

استخدام برنامه نویس

بازدیدها: 74

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. کمال
    کمال مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ پاسخ

    نکات خیلی خوبی بود و من فهمیدم که باید روی گزینه دوم یعنی حمایت و پشتیبانی از همکارم بیشتر کار کنم .

    1. فاواکار
      فاواکار آذر ۱, ۱۴۰۱ پاسخ

      ممنون از توجه تون

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *