فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین
فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین

چگونه در مایکروسافت استخدام شویم ؟

چگونه در مایکروسافت استخدام شویم

شرکت مایکروسافت یکی از بزرگترین غول های فناوری است که سابقه چشمگیری در بین شرکتهای نوآوری و کار دارد. این شرکت چهار سال متوالی به عنوان یکی از بهترین مکانها برای کار کردن شناخته شده است. درصد بسیار بالایی از کارکنان مایکروسافت رضایت شغلی قابل توجهی از این غول فناوری دارند. استخدام در مایکروسافت آرزوی خیلی از اهالی فناوری است. اما برای استخدام در مایکروسافت چه نکاتی را باید بدانیم؟

مایکروسافت در واقع چیزی بیش از ساعات کاری در روز است. آنجا مکانی ایده آل برای افرادی است که اشتیاق به کار خود دارند و مایل به ایجاد تاثیر در سطح جامعه و جهان هستند. این شرکت فضای مناسبی برای افراد باهوشی است که میخواهند شرایط خود را بهبود بخشند و از حداکثر توانمندی خود استفاده کنند.

حتما لازم نیست برای استخدام در مایکروسافت از متخصصین حوزه فناوری باشید. زیرا این شرکت در حوزه منابع انسانی، مالی، تجاری، خرده فروشی، حقوقی و تحقیقات بازار نیز استخدام میکند. پس احتمال اینکه بتوانید در مشاغل مختلف از کارکنان این شرکت عظیم باشید ، بسیار زیاد است.

در اینجا به شما خواهیم آموخت که چطور برای مایکروسافت، درخواست شغلی ارسال کنید.

درخواست کار در مایکروسافت

برای مشاهده فرصتهای شغلی در مایکروسافت با چند کلیک میتوانید به هدف خود برسید. برای ثبت درخواست همین حالا کلیک کنید. در این سایت میتوانید موقعیت های شغلی فعلی را در مایکروسافت جستجو کنید و برای هر موقعیت مناسبی که برای شماست درخواست دهید.

پس از ارسال درخواست از طریق سایت، رزومه شما توسط مایکروسافت بررسی میشود. اگر شما مناسب موقعیت باشید، با شما تماس خواهند گرفت. اما اگر با شما تماس هم نگیرند، رزومه شما به پایگاه داده کارجویان مایکروسافت ارسال خواهد شد و ممکن است در آینده با شما تماس گرفته شود.

نکاتی طلایی نوشتن رزومه برای مایکروسافت

شما میخواهید با استفاده از رزومه خود، توجه مایکروسافت را به خود جلب کنید تا برای مصاحبه دعوت شوید. پس باید نکاتی را رعایت کنید.

مایکروسافت نه تنها میخواهد در مورد نقاط قوت و استعداد شما در رزومه بشوند، بلکه میخواهد بفهمد که چگونه شما از آن خصوصیات در شغل مورد نظر استفاده خواهید کرد. پس اگر دستاوردی در پروژه های قبلی خود داشته اید و به آنها افتخار میکنید، حتما داخل رزومه آن را بنویسید و اسناد قابل ارائه برایش ارسال کنید.

رزومه تان را در بیش از یک صفحه تنظیم کنید. هرچند که باید به اختصار درباره خودتان بنویسید و تنها اطلاعات ضروری را متناسب با شغل ارائه دهید، اما سعی کنید رزومه تان بیش از یک صفحه و حداکثر در دو صفحه تنظیم شود.

در رزومه حتما از اشتیاق خود برای استخدام در آن شرکت با دلایل منطقی بنویسید. مایکروسافت به دنبال اشتیاقی جدی برای یادگیری و فناوری، هوش بالا، تمایل به کار سخت و مهارتهای سنگین، روحیه کارآفرینی و تمایل به برتری است.

نکات مهم در مصاحبه با مایکروسافت

اولین مصاحبه شما با مایکروسافت احتمالا با یکی از افراد منابع انسانی آن شرکت است. شما باید در آن جلسه مصاحبه گر را تحت تاثیر قرار دهید. برای اینکار لازم است هر چه بیشتر درباره موقعیت شغلی درخواستی خود اطلاعات کسب کنید و با درک کامل، بتوانید آن موقعیت شغلی و نیازمندیهایش را با ویژگیهای خود منطبق و هماهنگ نشان دهید.

شما برای تاثیرگذاری در جلسه مصاحبه، میتوانید از قبل سوالاتی که درباره شغل، شرکت و فرهنگ سازمانی پرسیده میشود را بدانید و با پاسخهای مناسب شانس استخدام خود را افزایش دهید.

مایکروسافت در وب سایت خود تایید میکند که سوالات مشخصی که از کارجو پرسیده میشود، بستگی به موقعیتی دارد که برای آن درخواست ارسال شده است. پس حتما سوالات را قبل از مصاحبه بخوانید و با آمادگی در جلسه حاضر شوید.

آزمون و ارزیابی مهارتها در مایکروسافت

بسته به شغلی که برای آن متقاضی هستید، ممکن است آزمونهای رسمی یا ارزیابی هایی لازم باشد. هدف مایکروسافت از این آزمونها این است که بدانند ذهن شما چگونه کار میکند و چطور راه حل ارائه میدهد. آنها میخواهند بدانند که آیا میتوانید روند تفکرتان را به درستی توضیح دهید یا نه. ممکن است اگر برنامه نویس باشید، مایکروسافت از شما بخواهد تا کد بنویسید. یا یک نمونه کار خلاق ارائه دهید.

مذاکره حقوق و دستمزد در مایکروسافت

اگر در آزمونهای استخدام در مایکروسافت قبول شدید، زمان مذاکره برای میزان حقوق فرارسیده است. درست است که میزان درخواست حقوق در این مرحله رقابتی است، اما در هر حال شما حق تعیین دستمزد خود را دارید.

شما باید ارزش خود را بدانید و براساس آن از مایکروسافت درخواست حقوق کنید. با اعتماد به نفس اما بخشنده باشید.

 

چگونه در گوگل استخدام شویم

 

 

بازدیدها: 216

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *