فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین
فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین

نحوه برخورد با رفتار غیرحرفه ای کارکنان

اگر سابقه کار در شرکتهای مختلف را داشته اید، حتما با افراد غیرحرفه ای برخورد کرده اید.

رفتار غیرحرفه ای در محل کار طیف گسترده ای را شامل میشود. از عادات ناپسند و غیبت های غیرموجه، تا آزار و اذیت سایر کارمندان و یا وارد کردن مسائل شخصی در کار!

متاسفانه رفتارهای غیرحرفه ای در محل کار، میتواند کار را مختل کند، پس باید در اسرع وقت با آنها برخورد شود.

بسته به رفتار خاص، روشهای مناسبی برای برخورد با یک کارمند غیر حرفه ای وجود دارد؛ که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

  • با دقت مشاهده و یادداشت کنید.

اگر در رفتار کارکنان، رفتاری غیرحرفه ای مشاهده کردید، جزئیات آن که شامل زمان و تاریخ مشاهده آن رفتار است را در دفترچه ای یادداشت کنید.

اینکار باعث میشود تا زمان صحبت درباره مشکل، مستندات قابل قبولی داشته باشید.

  • با کارمند مورد نظر ملاقات کنید.

به او اطلاع دهید که رفتارهای نامناسبی داشته است و نیز علت نامناسب بودن رفتار را به او توضیح دهید.

در این جلسه میتوانید از دفتر مشاهدات خود استفاده کنید تا جزئیات بیشتر مورد بحث قرار گیرد.

  • در طول جلسه، منصفانه برخورد کنید و به کارمند اجازه دهید تا از خود دفاع کند.

فرصت دادن به کارمند برای دفاع از خود، یک حرکت حرفه ای از جانب شرکت است.

  • از عواقب کار صحبت کنید.

در مورد تصمیمات احتمالی که ممکن است شرکت در قبال مشاهده مجدد آن رفتار بگیرد، حتما به طور واضح و مشخص صحبت کنید؛  این تصمیمات میتواند از کسر درآمد تا اخراج شخص را دربرگیرد.

  • فرصت دهید!

در صورت مشاهده تمایل کارمند به اصلاح رفتار خود به او فرصت دوباره دهید و یک دوره آزمایشی مشخص کنید تا فرد بتواند به بهبود عملکرد خود بپردازد.

  • جلسه نهایی بگذارید!

در پایان دوره آزمایشی با کارمند ملاقات کنید و رفتار او را در مدت مشخص شده، تجزیه تحلیل کنید. این جلسه میتواند مبنای تصمیم گیری باشد.

 

راهکارهای کاربردی برای بهبود روابط با همکاران

این ویدئوی تامل برانگیز را از دست ندید

اشتراک گذاری Telegram Facebook WhatsApp Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *