فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین
فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین
شغل دوم مناسب

شغل دوم مناسب برای کارمندان

چه شغلی برای شغل دوم مناسب است

اگر زمان بیکاری و یا فشار اقتصادی باعث شده تا به فکر شغل دوم باشید، حتما این مقاله را بخوانید: شغل دوم مناسب برای کارمندان

برای انتخاب شغل دوم ، نکاتی قابل توجه وجود دارد که قبل از انتخاب حتما باید آنها را در نظر بگیرید. ما در اینجا نکات طلایی درباره انتخاب شغل دوم را به شما خواهیم گفت:

  • انتخابتان را دوست داشته باشید!

اولین و مهمترین نکته، علاقه مندی شما به کار جدید است. با توجه به خسته بودن شما و فعالیتتان در شغل اصلی، عدم علاقه مندی به شغل دوم، میتواند منجر به شکست در آن شود. پس حتما باید به ماهیت شغل دوم علاقه مند باشید تا بتوانید بدون خستگی، آن را دنبال کنید.

  • مهارتهای خود را بنویسید.

از آنجایی که هر شخصی مهارتها و دانش منحصر به خود را دارد، برای انتخاب شغل دوم، نمیتوان پیشنهاد یکسان داد. شما باید توانمندی ها و مهارتهای خود را لیست کنید و با توجه به آن دست به انتخاب زنید. مثلا ممکن است شما شنونده خوبی باشید و برای پیاده سازی فایلهای صوتی مناسب باشید. یا گوینده خوبی باشید و بتوانید پادکست های مختلف تولید کنید. پس حتما باید با توجه به مهارتهای خود دست به انتخاب زنید.

  • هدف خود را مشخص کنید.

حتما قبل از انتخاب شغل دوم، مشخص کنید هدفتان از این انتخاب چیست. مثلا اگر برای پر کردن اوقات فراغت، ممکن است انتخاب متفاوتی داشته باشید تا زمانیکه به افزایش درآمد فکر میکنید.

  • ترجیح میدهید محل کارتان کجا باشد؟

حتما بنا به شرایط و علاقه مندی خود، درباره محل کار شغل دوم فکر کنید. اینکه مایلید در خانه کار انجام دهید یا بیرون از آن، میتواند در انتخاب شما موثر باشد. پس حتما محدودیت ها و اولویت های خود را مشخص کنید.

  • زمان مناسب را انتخاب کنید.

شما باید با توجه به زمانبندی کارهای خود، زمان مناسب برای پرداختن به شغل دوم را مشخص کنید. ممکن است این زمان بلافاصله پس از شغل اصلی شروع شود و یا اینکه به آخر شب موکول گردد. باید با توجه به زمانی که اختصاص میدهید، شغل مناسب خود را انتخاب کنید.

با این وجود در ادامه به معرفی چند نمونه از مشاغل پردرآمد که میتوانید آن را به عنوان شغل دوم انتخاب کنید، خواهیم پرداخت.

  1. تولید پادکست:

اگر صدای خوبی دارید و میتوانید از روی کتاب یا مقاله ای روخوانی کنید، میتوانید به عنوان گوینده کتاب صوتی، پادکست های آموزشی و … مشغول به کار شوید. کافیست در سایتها جستجو کنید و شرکتهای تولید کننده پادکست را یافته و با آنها وارد مذاکره شوید.

  1. ادمین کانالها و پیج های اینترنتی

اگر اهل گشت و گذار در فضای مجازی هستید و تا حدودی با نرم افزارهای ادیت عکس و فیلم کار کرده اید، میتوانید در زمان اضافی، مدیریت صفحات مجازی شرکتها و یا افراد را برعهده گیرید.

  1. پیاده سازی فایلهای صوتی

اگر حوصله شنیدن صحبتهای دیگران و فایلهای صوتی را دارید، میتوانید در پیاده سازی متن گفتگوها کمک کنید. شرکتهای زیادی هستند که به چنین افرادی نیاز دارند. این فایلها میتوانند طیفی از مصاحبه های حرفه ای تا زیرنویس فیلم ها را شامل شوند.

  1. ترجمه متون

اگر به زبان خارجی مسلط هستید، میتوانید به ترجمه و زیرنویس کردن فیلم، موسیقی، فایلهای آموزشی مشغول شوید.

  1. پشتیبانی مشتریان

شما میتوانید با داشتن یک خط موبایل و یا تلفن ثابت، از مشتریان شرکتهای خدماتی پشتیبانی کنید. اینکار میتواند در خانه هم انجام شود. فقط کافیست با شرکت خدماتی در ارتباط باشید.

  1. برگزاری کلاسهای آنلاین

اگر در حوزه بخصوصی، دانشی دارید و میتوانید آن را آموزش دهید، حتما به برگزاری کلاسهای آنلاین فکر کنید. اینکار علاوه بر پر کردن اوقات بیکاری، درآمد خوبی برای شما خواهد داشت.

  1. طراحی وبسایت

اگر در حوزه طراحی وبسایت تخصص دارید، به راحتی میتوانید سفارش کار بگیرید و در خانه مشغول به کدنویسی شوید.

  1. طراحی لوگو، بروشور و بنرهای تبلیغاتی

کافیست با فتوشاپ آشنایی و ذوق طراحی داشته باشید تا به مرور با طراحی پوسترهای مختلف، به کسب درآمد بپردازید.

  1. تایپ و ورود داده

اگر به کامپیوتر دسترسی دارید و به تایپ کردن مسلط هستید، میتوانید با سفارش تایپ از اشخاص مختلف امرار معاش کنید. برای اینکار کافی است با دفتر فنی محله خود صحبت کنید و از آنجا سفارش بگیرید.

مواردی که بالاتر گفتیم، کارهای حرفه ای هستند که این روزها در دنیای کسب و کارهای اینترنتی پر رونق هستند. حتما به این لیست میتوان موارد دیگری هم اضافه کرد. نکته آخر اینکه حتما با توجه به علاقه مندی، محدودیت ها و توانمندی های خود دست به انتخاب زنید تا در آن شغل موفق شوید.

 

چطور یک کار خوب پیدا کنیم؟

 

بازدیدها: 55

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *