فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین
فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین

9 نکته طلایی برای استخدام بهترین کارجو

چطور استخدام کنیم ؟ اگر در حال جذب نیرو هستید، شاید زیاد و متنوع بودن رزومه ها شما را سردر گم کرده باشد. ما در این مقاله به شما یاد خواهیم داد که با در نظر گرفتن چند فاکتور اساسی، به راحتی دست به انتخاب زنید. پس حتما تا انتهای مقاله با ما باشید.

  1. شرح دقیقی از شغل درخواستی داشته باشید.

بعضی از شرکتها بدون در نظر گرفتن شرح شغلی و تنها با یک عنوان شغلی، درخواست نیرو میدهند. در این شرایط، ممکن است کارجویان زیادی برایتان رزومه ارسال کنند. اما اکثر رزومه ها، مهارتها و دانش مورد نظر شما را نخواهند داشت و تنها وقت زیادی از شما گرفته خواهد شد. پس به جای وقت گذاشتن روی مصاحبه های زیاد، شرح شغلی دقیقی تهیه کنید تا رزومه ها به صورت هدفمندتر برایتان ارسال شوند. در این حالت، کارجو به انتظارات شما نزدیکتر است و به شما کمک میکند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

  1. از مصاحبه کردن به طور کلاسیک پرهیز کنید!

شما میتوانید برای مشاهده رفتار طبیعی و واکنش های معمولی کارجو، به جای دعوت از او در اتاق مصاحبه، از او برای صرف یک قهوه در کافه یا محل غذاخوری شرکت دعوت کنید. همچنین میتوانید او را در اتاقهای شرکت بگردانید تا با نحوه تعاملش با همکاران اطلاعات بیشتری کسب کنید. هر کاری میتوانید بکنید تا استرس جلسه مصاحبه از او دور شود. با این کار شما به شخصیت واقعی کارجو پی خواهید برد و بهتر میتوانید دست به انتخاب زنید.

  1. نظر همکاران را درباره او بپرسید.

هرچند شما در مصاحبه کردن بسیار خبره باشید، اما باز ممکن است نکاتی به ذهن دیگری برسد که به ذهن شما نرسیده باشد. اگر میتوانید حتما چند نفره در مصاحبه حاضر شوید و اگر نه حتما رزومه کارجو را به همکار خود نشان دهید و نظر او را هم جویا شوید. بهترین گزینه برای نظرخواهی، همکارانی هستند که قرار است کارجو با آنها کار کند. در این حالت، همکاران با اطلاع از جزئیات کار به خوبی میتوانند به شما برای انتخاب بهترین گزینه کمک کنند.

  1. دوره کارآموزی بگذارید.

اگر به استخدام نیرو برای مدت طولانی فکر میکنید، حتما به استخدام کارآموز فکر کنید. اینکار به شما اجازه میدهید تا مهارتهای کاملا منطبق با نیازهای شرکت را به او بیاموزید و او را به مدت طولانی تری در شرکت داشته باشید. شما میتوانید از بین کارآموزانی که آموزش داده اید، بهترین آنها را برای استخدام انتخاب کنید.

  1. به کارجو تکلیف دهید!

برای انتخاب بهتر کارجو، شما میتوانید در زمان مصاحبه از او آزمون بگیرید و یا برای خانه به او پروژه ای کوچک به صورت تستی واگذار کنید تا بتوانید سطح دانش، مهارت و خلاقیت او را در حل مسئله ارزیابی کنید.

چطور استخدام کنیم

  1. سوالات غیرمنتظره بپرسید!

معمولا کارجویان توضیحات مفصل و کاملی در رابطه با رزومه خود آماده دارند و ذهنشان برای پاسخگویی به این قبیل سوالات آماده است. شما میتوانید با طرح سوالات غیرمنتظره و البته حرفه ای! ذهن کارجو را به چالش بکشید و مهارت او را در ارائه پاسخ های سریع و مناسب محک بزنید.

  1. سازگاری کارجو را با محیط بسنجید!

ممکن است کارجو مهارتها و دانش لازم برای احراز شغل را داشته باشد اما با ارزشهای حاکم در شرکت شما هماهنگی و سازگاری نداشته باشد. سازگاری یکی از مهمترین فاکتورها برای انتخاب نیرو است. شما باید فردی را انتخاب کنید تا علاوه بر ایجاد ارتباط موثر با همکاران خود، با مشتریان نیز ارتباط خوبی برقرار کند. پس حتما در انتخاب کارجو، به هوش اجتماعی و مهارتهای ارتباطی او نیز توجه کنید.

  1. روی برند شرکت خود کار کنید.

شاید این نکته از مواردی باشد که به مرور زمان دست یافتنی شود اما نکته مهمی است. کارجویان تنها به دلیل نیاز به درآمد بیشتر، دست به تغییر شغل نمیزنند. بسیاری از آنها به خاطر برند کارفرمایی مایل به همکاری با شرکت هستند. پس تا میتوانید مزیت رقابتی با شرکتهای محبوب در حوزه خود ایجاد کنید و جذابیت هایی فراهم کنید تا کارجویان حرفه ای، به همکاری با شما راغب شوند.

چطور استخدام کنیم

  1. در انتخاب کارجو، تنوع داشته باشید.

چه بخواهیم چه نخواهیم، انتخاب کارجویان با یک مدل شخصیت و صلاحیت، شرکت را محدود میسازد. برای ایجاد تنوع در چشم انداز کارها و توسعه فعالیتها باید در انتخاب نیرو، شخصیت های مختلف با توانایی های متفاوت، استخدام کنیم.

هنر منابع انسانی در این است که بتواند شخصیتهای مختلف را هماهنگ با هم سازد و به شرکت را به اهداف خود برساند.

برای اینکار تست های روانشناسی مختلفی در دسترس مدیران منابع انسانی قرار دارد که با استفاده از آنها میتوانند، این تنوع را در محیط کار ایجاد کنند.

 

نحوه برخورد با رفتار غیرحرفه ای کارکنان

مشاهده فرصتهای شغلی بیشتر

بازدیدها: 0

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *