فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین
فاواکار| کاریابی تخصصی آنلاین

نکات طلایی برای موفقیت در مصاحبه تلفنی

مصاحبه تلفنی استخدام ، یکی از انواع مصاحبه است که کارجو برای بدست آوردن موقعیت شغلی، باید در آن موفق باشد. شاید این مصاحبه به نظر برخی اهمیت چندانی ندارد، اما اشتباه بزرگی است اگر مصاحبه تلفنی را کم اهمیت بدانیم. در واقع مصاحبه تلفنی کلید ورود شما به مصاحبه حضوری است. پس برای موفقیت در انجام آن، نکاتی را لازم دارید که در اینجا به آنها خواهیم پرداخت.

  • خود را آماده کنید:

شاید به نظر برسد که مصاحبه تلفنی استرس کمتری نسبت به مصاحبه حضوری دارد، اما باید بدانید که برای تحت تاثیر قرار دادن مصاحبه گر، در مصاحبه تلفنی به مهارتهای بیشتری در مقایسه با مصاحبه حضوری نیاز دارید. پس برای موفقیت در آن حتما از قبل خود را آماده کنید.

در مکانی مناسب و بدون مزاحمت قرار بگیرید تا تمرکز لازم را برای پاسخگویی داشته باشید. از سالم بودن تلفن و داشتن آنتن مناسب حتما مطمئن شوید. قطع و وصل شدن و یا ضعیف بودن صدا میتواند مصاحبه شما را خراب کند.

  • شمرده و کوتاه صحبت کنید:

حتما در مصاحبه تلفنی با آرامش و شمرده صحبت کنید. چون ممکن است صدای شما به درستی شنیده نشود. کوتاه صحبت کردن نیز میتواند به شما کمک کند مگر اینکه از شما توضیحات اضافه ای خواسته باشند.

  • با دقت گوش کنید:

با توجه به عدم حضور شما و ملاقات رودررو با مصاحبه گر، شما باید برای درک منظور مصاحبه گر، با دقت به صحبتهای او گوش کنید تا بتوانید پاسخ مناسبی بدهید.

  • یادداشت بردارید:

یکی از مزیت های مصاحبه تلفنی، این است که شما میتوانید هر تعداد یادداشتی را از قبل برای خود آماده کنید و در دسترس قرار دهید تا در صورت نیاز بتوانید به آن مراجعه و پاسخ مناسب بدهید. البته برای یادداشت برداری به کوتاه نویسی دقت کنید. چون زمان کمی برای بازبینی آن خواهید داشت.

  • از سوالات و روند مصاحبه حضوری بپرسید:

شما در مصاحبه تلفنی این شانس را دارید تا درباره مصاحبه بعدی و سوالاتی که در آن از شما خواهد شد، اطلاعاتی کسب کرده و از قبل آماده شوید.

  • ایستاده صحبت کنید:

برای داشتن تمرکز بیشتر هنگام مصاحبه تلفنی بهتر است بایستید. اما در صورتیکه ترجیح به نشستن دارید، حتما از صندلی اداری یا میز استفاده کنید و از نشستن در مبلمان راحتی پرهیز کنید.

  • با اعتماد به نفس صحبت کنید:

با تکیه بر دانش خود و با اعتماد به نفس صحبت کندی. لحن کلام شما، در مصاحبه تلفنی مهمترین ملاک برای ارزیابی است. پس صحبت کردن با تاخیر و تردید، میتواند در ارزیابی شما تاثیر منفی بگذارد.

 

چگونه مصاحبه شغلی انجام دهیم؟

مشاهده آخرین فرصتهای استخدامی

بازدیدها: 86

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *